#3 BMW M5 E60

 Sportowy model o kodzie fabrycznym E60 znów bazował na BMW serii 5. Było to czwarte wcielenie M5. Samochód charakteryzował się ponad 507-konnym silnikiem V10 o pojemności 5 litrów, pozwalał on na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie ok. 4,7 s. Samochód tak jak poprzednicy wyposażony jest w ogranicznik prędkości – do 250 km/h. Tak jak wszystkie M5, model bazował na zwykłym modelu BMW serii 5. Został on jednak wyposażony w bardziej agresywny sportowy zestaw ospojlerowania o mniejszym oporze aerodynamicznym (zderzaki, lusterka, lotka na klapie itp.), większe i szersze koła mające zapewnić lepszą trakcję i prowadzenie auta oraz komplet oznaczeń (w tym między innymi emblematy, listwy, wyposażenie wnętrza itp.). BMW M5 E60, w przeciwieństwie do poprzednika, występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi (Touring).

Aktualnie to auto  bije dźwiękiem swojego silnika i wydechu niejedne Lamborghini czy Ferrari.

Zamieszczam link do filmu z dźwiękiem tego potworaBMW M5 V10 507KM SMG HARTGE ALU20 FVAT SZWAJCARIA - 7453909749 - oficjalne  archiwum Allegro

https://www.youtube.com/watch?v=7bhG5Y6iP-o 

Dane techniczne

WersjaBMW M5 E60
Produkcja2006-2010
20 548 sztuki
Silnik10-cylindrowy, 90° wolnossący, 40 zaworów DOHC
Elektroniczny wtrysk paliwa Siemens MS S65, 2 katalizatory, podwójny-VANOS
Umiejscowienie silnikaWzdłużnie do osi pojazdu
Napędnapęd na oś tylną
Pojemność skokowa4998 cm³
93,0 x 70,40 mm
Stopień sprężania12,0:1
Moc maksymalna373 kW (507 KM) @ 8250 rpm
Moc na jeden litr101,5 KM / 1 litr pojemności skokowej
Maksymalny moment obrotowy(520 Nm) @ 6100 rpm
Prędkość maksymalna250 km/h (dane producenta)
Przyśpieszenie 0–100 km/h 
0–160 km/h 
4,7 s (dane producenta)
9,7 s (dane producenta)
Zużycia paliwa na 100 km Średnie - przy prędkości: 90 km/h - 7,7 l / przy prędkości: 120 km/h - 9,2 l (dane producenta) (98 RON)
Cykl miejski - 14,3 l / max. 20,8 l (dane producenta) (98 RON)
Układ hamulcowyŻeliwne zaciski pływające ATE oraz tarcze
2 tłoczkowe zaciski z przodu i 1 tłoczkowe z tyłu
Średnica tarcz - Przód Ø 375 mm tył : Ø 370 mm
Droga hamowania (100–0 km/h)37,5 m
Nadwozie / KaroseriaStalowa karoseria z komponentami i lekką stalą Aluminium.
ocynkowane nadwozie
4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi (touring)
Masa własna1855-1955 kg (touring)
Skrzynia biegówGetrag (7-biegowa automatyczna) / 6 biegowa manualna (USA)
Przełożenia skrzyni biegów1 - 3,23:1, 2 - 2,19:1, 3 - 1,71:1, 4 - 1,39:1, 5 - 1,16:1, 6 - 0,93:1, 7 - 0,75:1
wsteczny - 2,37:1.;
Felgi / OponyM Power Design (M Tech Design)
255/40 ZR19 / 285/35 ZR19
Rozstaw osi2890 mm
Długość/Szerokość/Wysokość4855 / 1846 / 1469 mm

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#7 BMW M8 Competition