#1 BMW M1 1978
Zacznijmy Od tych starszych M-ek
BMW M1-M1 jest pierwszym samochodem z serii M .To jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczone do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3441 cm³ z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer umożliwiał uzyskanie prędkości maksymalnej wynoszącej 260 km/h oraz przyspieszenia do "setki" w czasie 5,6 s. Był to samochód niezwykle nowoczesny jak na swoje czasy. Jednostka napędzająca koła tylne miała 4 zawory na cylinder oraz moc 204 kW (277 KM). Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 634 kW (862 KM).
Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Auto miało opony 205/55/16 z przodu oraz 225/50/16 z tyłu, oraz hamulce tarczowe wentylowane na wszystkich kołach.
Auto w dniu premiery kosztowało 200-250 tysięcy Złotych. Aktualnie taki egzemplarz kosztuje około 2.5 miliona Złotych
DANE TECHNICZNE
Segment-G
Typ nadwozia-Coupe
Rok produkcji 1978-1981r.
- Rzędowy 6 cylindrowy silnik 3,4 l (3441 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
- Układ zasilania: Wtrysk
- Średnica cylindra × skok tłoka: 91 mm × 83 mm
- Stopień sprężania: 9,0:1
- Moc maksymalna: 277 KM (204 KW) przy 6500 obr./min
- Maksymalny Moment obrotowy : 330 Nm przy 5000 obr./min
- 5 biegowa manualna skrzynia biegów
- Napęd na tylną oś
- Masa- 1300kg
- OSIĄGI
- Przyspieszenie 0-80 km/h: 4,5 s
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
- Przyspieszenie 0-160 km/h: 13,1 s
- Czas przejazdu pierwszych 400 m: 13,8 s
- Czas przejazdu pierwszego kilometra: 25,4 s
- Prędkość Maksymalna wynosi 260 km/h
Komentarze
Prześlij komentarz