#2 BMW M3 E30
BMW M3 E30 – pierwszy model M3. Oparty na BMW E30 , produkowany był w dwóch wersjach nadwozia: coupé oraz kabriolet. Wyposażony był w czterocylindrowy silnik S14 o pojemności 2,3 bądź 2,5 litra i manualną skrzynię biegów. Wypuszczano też krótkie limitowane serie w celach m.in. homologacyjnych lub jako ukoronowanie zwycięstw w mistrzostwach DTM: M3 Evolution, M3 Evolution II, M3 Sport Evolution, M3 Europameister, M3 Roberto Ravaglia, M3 Johnny Cecotto, M3 Tour de Corse. M3 E30 Jest to model z największa liczbą zwycięstw w historii koncernu BMW oraz najbardziej utytułowane auto w klasie samochodów turystycznych. Jest jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych, jakie kiedykolwiek startowały w wyścigach serii DTM.
Aktualnie to auto to klasyk podobnie jak BMW M1
| M3 2.3-16v | M3 2.3-16v Evo I | M3 2.5-16v Evo II | M3 2.5-16v Sport Evolution | |
|---|---|---|---|---|
| Osiągi | ||||
| Prędkość max | 235 (230) km/h | 240 km/h | 245 km/h | 248 km/h |
| 0-100 km/h | 7,5 (7,8) s | 7,0 s | 6,7 s | 6,2 s |
| Spalanie (l/100km) | 11,5 l | 11,8 l | 12,5 l | 12,8 l |
| Liczba sztuk | 15 104 sztuk | 505 sztuk | 500 sztuk | 600 sztuk |
Komentarze
Prześlij komentarz